Hak Cipta Terpelihara : Isha Idiaz

Mereka Pembaca Setia

Puisi 13 : Luahan Hati Anak Perantau
Oleh : Isha Idiaz

Note : Tidak ada ayat yang tepat untuk menggambarkan kekecewan yang aku rasakan. Sekadar berkongsi rasa sedih yang bertandang di hati~    


*************

Kelmarin dalam mimpi siangku,
Aku terbayang wajah ibu,
Aku terbayang wajah ayah,
Mereka tersenyum menyambut kepulanganku.

Semalam pabila aku terjaga,
Aku tahu mimpiku bakal menjadi nyata,
Kerana tiket penerbangan sudah ku punya,
Hanya menunggu masa dan ketika.

Hari ini aku ke fakulti,
Masih menanti kata putus mereka yang tak pasti,
Masih berharap kami bisa pulang di petang hari,
Adakah mimpiku bakal menjadi realiti?

Kini aku duduk seorang diri,
Mencari ketenangan hati,
Mendengar suara naluri,
Aku sendiri tidak pasti,
Munginkah esok jawapan mereka masih tidak bisa ku ketahui??

**************
©Hak Cipta Terpelihara : Isha Idia
Share

0 comments: