Hak Cipta Terpelihara : Isha Idiaz

Mereka Pembaca Setia

16

*****

DIAM tidak diam sudah tiga minggu Faizah berada di rumah. Tiga minggu juga dia merindui insan bernama Farhan. Telefon bimbit yang diletakkan di meja di sudut katil dicapai. Melihat jika ada pesanan ringkas yang dihantar oleh Farhan.

Kosong. Tiada pesanan baru yang diterimanya. Sebuah keluhan dilepaskan. Hampa. Lantas diletakkan semula telefon bimbitnya di atas meja kecil itu.

Pandangan dibuang ke luar tingkap bilik. Memandang daun pokok buluh perhiasan itu melentol-lentok ditiup angin. Daunnya juga bergoyang-goyang dan bergeser sesama sendiri menghasilkan bunyi yang tenang jika mendengarnya.
Share


Dalam Diam Ku Mencintaimu - DDKM Malay Version



Love You Silently - DDKM English Version
Share


video


Share
video

Title : Love You Silently (Dalam Diam Ku Mencintaimu aka DDKM, E-Novel theme song)
Lyrics : Isha Idiaz, Abdullah Aqeel
Melody : Isha Idiaz, Abdullah Aqeel, Rei Retro, Nur Adiah


Share


Nantikan kehadirannya

Mahar Cinta Mama

Mahar cinta ini ku 
hadiahkan hanya untukmu
Share
*****
Di sebabkan ramai yang tak habis-habis tanya macam mana Isha kenal dengan Encik Mimpi kesayangan ramai tu, maka wujudlah lirik ini ni. 


Hope hati anda semua lebih tenang selepas ini apabila mendapat tahu dia masih tidak berpunya ya. (^_^)


Tajuk Lagu : Kenal-kenal Dari Blogger (sebuah sambungan daripada lagu Cinta Muka Buku dan Putus di Twitter)


Lirik Lagu : Isha Idiaz
Melody : Nyanyilah ikut suka hati korang


*****
Share
Share
Terpanggil untuk menanyakan pendapat anda 
jika saya keluarkan
Special Edition daripada cerpen
P/S : Saya BENCI awak Encik Mimpi!!

Tajuk Baru:
P/S : Saya SAYANG awak Encik Mimpi!!

Apa pendapat anda? 
Mahu tahu kisah mereka selanjutnya?
Atau sudah cukup kisah mereka dalam cerpen sebelumnya?

Pendapat anda menentukan masa depan cerpen ini~
Hehe..
Share
Cerpen
P/S : Saya BENCI awak Encik Mimpi
Oleh : Isha Idiaz

******

“KRENG KRENG KRENG!!” bunyi bising yang datang daripada bilik sebelah itu membuat Syaza terjaga lagi daripada tidurnya malam ini.

            “Aish! Bising betul la Encik Mimpi ni!” Syaza merengus keras. Bantal yang tadinya dibuat alas kepala kini sudah dipekup ke telinga.

            Di bilik sebelah, seorang jejaka sedang sibuk mereka sebuah lagu baru dengan gitar akustik kesayangannya itu.
Share
15

KINI sudah hampir ke penghujung semester Tanpa sedar hubungan mereka semakin jauh. Lima sekawan yang dulunya rapat kini membawa haluan masing-masing.

Mira sudah tidak mengharapkan lagi cinta daripada Shafik. Shafik juga tidak mahu merebut cinta Mira daripada Deli. Deli juga dalam diam telah meminati rakan sekelas mereka yang lain walaupun dalam hatinya masih ada nama Faizah. Faizah dan Farhan, ekoran daripada masalah yang dibawa oleh Deli, masing-masing menjauhkan diri.
Share

Menulis Dengan Satu Nama
Oleh : Isha Idiaz

*****


Gambar cover itu memang saya yang melukisnya.. Saje melukis sebab dah lama tak melukis.. Itulah hasilnya.. Tangan dah keras sangat dah. Maka, terhasilnya cover puisi Menulis Dengan Satu Nama~ 

*****

Aku mula menulis dengan satu nama,
Satu nama, dua kata,
Isha Idiaz, itulah sebuah nama pena,
Nama pena yang membuat aku memegang tinta

Share
video

Dengan rendah hati, saya persembahkan lagu ini buat semua penyokong saya.. Lagu ini untuk anda semua..

Lagu tema e-novel Dalam Diam Ku Mencintaimu aka DDKM

Tajuk Lagu : Dalam Diam Ku Mencintaimu
Lirik : Isha Idiaz , Encik Mimpi
Melody Asal : Abdullah Aqeel, Nur Adiah
Melody Ubah Suai : Encik Mimpi
Penyanyi : Encik Mimpi

*****

Verse 1 :
Dalam sukarnya meluahkan kata itu,
Aku tunjukkan rasa cintaku,
ku zahirkan rasa rindu

Verse 2:
Kelembutanmu mempesonakan jiwa,
Senyum bibirmu mengundang ceria,
Hingga terbuai rasa

c/o:
Dalam diam ku mencintai kamu,
Selamanyakan tetap di hatiku
Terpisah jauh jiwa dan raga mu,
Walau beribu tahun aku kan menunggumu

*****

Hak Cipta Terpelihara : Isha Idiaz

**Sebarang bentuk ciplak, copy paste mana-mana daripada bahagian lagu ini tanpa kebenaran daripada saya akan di ambil tindakan undang-undang
Share
Cerpen : 3 Kali Mencintaimu
Oleh : Isha Idiaz

*****
INI kisah cinta aku. Kisah cinta aku tidaklah sehebat kisah cinta Laila dan Majnun, mahupun Juliet dan Romeonya. Kisah cinta aku adalah kisah cinta biasa. Kadang-kadang aku juga terfikir adakah kisah cinta aku ini kisah cinta magis kerana setiap kali aku jatuh cinta, pasti dia orangnya? Terpulang pada kalian untuk menilai seberapa magisnya kisah cinta aku ini.
*****
Share